Batouk aka Batouk, Africa Che Muore (Jean-Jacques Manigot, 1967)

@Baron_Mynd this one has been broadcasted in the 90’s by a local italian tv, but it’s very very hard to track it down:

as far as I know, the Sicilian Archive of Cinema seems to have a 35mm copy of it

1 Mi Piace

Thank you. I was aware of this broadcast, and YouTube video, I believe there is/was also a short trailer available on YouTube if I remember correctly. If I can find it, I’ll share the link in here with you also.

I wonder if it’s worth contacting the Sicilian resource to see if they’re able to digitise this for us at all? I would enjoy watching this very much.

2 Mi Piace

I’ve tried months ago. no answers. :man_shrugging:

3 Mi Piace

Could you provide me with a link to their establishment at all?

I would also like to submit a request (and will, of course, share with you should I be successful).

1 Mi Piace

sure. you can try your luck here:

and here
https://www.youtube.com/channel/UCoaLLd30vPWVw6LF1Vkv36Q

2 Mi Piace

I have also submitted a formal request. :+1:t2:

Thank you.

1 Mi Piace

L’associazione ruota attorno ad Antonio La Torre, già mentore della (defunta?) associazione BCult, che tanti anni fa scriveva anche su questi lidi (il suo nick era @A.L.T ).

Ricordo che quelli di BCult avevano effettivamente molte cose interessanti e di difficile reperibilità ma che difficilmente si riusciva ad ottenere del materiale da loro… Almeno, questi sono i ricordi di quando ero burdél e vedevo i “grandi” del forum che interagivano spesso in maniera poco rispettosa ed empatica.

Magari contattandolo in modo formale e con una certa cortesia le cose potrebbero andare diversamente.

4 Mi Piace